Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

„Przekrój” na totalne lato!

Takiego numeru jeszcze nie było! Badamy gwiazdy i zaglądamy do ludzkiego mózgu. Psychologów pytamy o młodzież, a filozofów o to, jak żyć dobrze. Przyglądamy się naszym strachom, sprawdzamy, kiedy nauka jest przyjemna, piszemy o chodzeniu (boso, tyłem i bez celu) i o nadziei, że będzie lepiej. Nowy letni „Przekrój” już na Ciebie czeka – czytaj dla przyjemności!

Kup numer letni

Przekrój
Wedle danych z roku 2017 na japońskiej wyspie Okinawa na 100 tys. mieszkańców przypadało 68 stulatków. ...
2021-03-19 09:00:00
zdrowe życie

Co jeść, by żyć (prawie) wiecznie, a na pewno zdrowo?
Porady z Okinawy

zdjęcie: Teo Romera/Flickr (CC BY-SA 2.0)
Co jeść, by żyć (prawie) wiecznie, a na pewno zdrowo?
Co jeść, by żyć (prawie) wiecznie, a na pewno zdrowo?

Wedle danych z roku 2017 na japońskiej wyspie Okinawa na 100 tys. mieszkańców przypadało 68 stulatków. W Polsce 11. Co jeść i jak żyć, by poprawić te statystyki? Oto kilka rad.

Czyta się 1 minutę

1) Jedz 10 warzyw i owoców dziennie: 9–17 małych porcji.

2) Jedz 7–13 małych porcji dań wielozbożowych (najróżniejsze rodzaje kasz).

3) Jedz 2–4 porcje potraw z wysoką zawartością wapnia (zielone warzywa liściaste, soja, wodorosty, minimalnie nabiał).

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

4) Szukaj jedzenia z dużą zawartością flawonoidów (2–4 porcje dziennie) – można je znaleźć w produktach sojowych, fasoli, czarnej i zielonej herbacie czy jabłkach.

5) Dwa razy dziennie jedz produkty bogate w kwasy omega-3 (łosoś, tuńczyk albo makrele).

6) Pij dużo wody i herbaty – jeden z wierszy chińskich mówi: „Po szós­tej szklance herbaty słyszę dzwony nieśmiertelności”.

7) Twoja dieta powinna zawierać tylko 20% mięsa (albo wcale), duszone jest zdrowsze niż smażone.

8) Nie pij alkoholu.

9) Rozważ suplementację witamin C, E oraz kwasu foliowego, jeśli twoja dieta jest uboga w te mikroelementy.

 

Więcej o diecie z Okinawy przeczytasz tutaj.

 

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!