Page 1Rectangle 52 Przejdź do treści
Bartosz Kamiński

Orkiestrowo, operowo

mat. prasowe
Orkiestrowo, operowo
Orkiestrowo, operowo

Wielkanocny Festiwal Ludwiga van Beethovena zwykle raczy słuchaczy koncertami na różnym poziomie – od wybitnych po przeciętne. Na co więc w dniach 2–14 kwietnia zwrócić szczególną uwagę?

Najmocniejszym punktem programu są występy zagranicznych orkiestr, a jeśli prezentują tak wirtuozowskie dzieło, jak V symfonia Mahlera – adrenalina zapewniona (8.04.). Dzień później ta sama Orkiestra Radiowa z Frankfurtu przedstawi równie przebojowy program: Symfonię fantastyczną Berlioza i IV Koncert fortepianowy Rachmaninowa, solistą będzie specjalista od tego repertuaru – Simon Trpčeski. Inny wybitny pianista, Javier Perianes, wystąpił na koncercie inauguracyjnym – z Orkiestrą Radiową z Saarbrücken zagra V Koncert fortepianowy Beethovena (2.04.). Największym magnesem koncertu Akademii Wiedeńskiej, świetnego zespołu instrumentów dawnych, jest gwiazdor kina John Malkovich – w programie obok VIII symfonii Beethovena znalazła się bowiem jego muzyka do tragedii Egmont Goethego, która wymaga głosu recytatora (5.04.). Festiwalowym czarnym koniem może okazać się Narodowa Młodzieżowa Orkiestra Armenii – zespół zagra m.in. muzykę, którą jego członkowie mają we krwi: największego armeńskiego kompozytora Arama Chaczaturiana (11.04.). Tradycją stało się wykonywanie podczas festiwalu oper w wersji koncertowej. Żywot rozpustnika Strawińskiego do tekstu W.H. Audena poznać trzeba koniecznie – to jedna z najciekawszych oper minionego wieku. (4.04.).

Szczegółowy programu wydarzenia jest dostępny na stronie festiwalu: http://beethoven.org.pl/festiwal/

Autorką plakatu 21. Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena (Warszawa, 1-14 kwietnia 2017) jest Ewa Juszkiewicz.

Data publikacji: