Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Już jest – nowy „Przekrój”, a w nim jak zwykle dużo wszystkiego! Piszemy o bliskich nam wartościach, dalekiej Japonii i jeszcze dalszej Wenus. Rozmawiamy z dziećmi i mądrymi dorosłymi, przyglądamy się snom i fraktalom. Wiosenny "Przekrój", jak można go nie kupić?

Kup numer wiosenny

Foto

Zobacz
Oaza: Na naszym kwarantannowym podwórku

Oaza: Na naszym kwarantannowym podwórku

Media / Foto
Cykl Irminy Walczak powstały w ciągu 95 dni, podczas których ona i jej rodzina rodzina była zamknięta na hiszpańskiej wsi, gdzie zaskoczył ich pierwszy lockdown pandemii spowodowanej Covid-19.
Zobacz
 Butterflies

Butterflies

Media / Foto
W swojej nowej książce „Butterflies” Silvia Pogoda przeprowadza odbiorców przez kolejne etapy doświadczania i dostrzegania cyklu życia – młodości, dojrzałości, starości.
Zobacz
Zatoka

Zatoka

Media / Foto
Punktem wyjścia projektu Sławy Harasymowicz jest tragiczne wydarzenie, do którego doszło w ostatnich dniach II wojny światowej w Zatoce Neustadt, niedaleko Lubeki. Wtedy to w wyniku zbombardowania niemieckich statków przez brytyjskie siły powietrzne (RAF) zginęli więźniowie ewakuowani z obozu koncentracyjnego Neuengamme, wśród nich brat dziadka artystki, Marian Górkiewicz. Artystka podejmuje wieloletnie badania, aby poznać okoliczności śmierci krewnego, jednak zdają się one nie mieć końca.
Zobacz
Mam na imię strach

Mam na imię strach

Media / Foto
Miałam siedem lat, kiedy zdarzyło się to po raz pierwszy. Gdy wracałam ze szkoły, kolega powiedział: „Czy wiesz, że jeśli odsłonisz włosy, które chowasz pod chustą, Bóg ukarze cię, wieszając cię za nie?”.
Zobacz
Zagadka czterech żywiołów
Zdjęcia z kwartalnika

Zagadka czterech żywiołów

Media / Foto
Cristina García Rodero, „Zagadka czterech żywiołów”, 1997 r.

Zobacz
Japońska krzyżówka
Zdjęcia z kwartalnika

Japońska krzyżówka

Media / Foto
Które fotografie zasługują na uwagę, a które na odrzucenie? Czy pozytyw zawsze jest istotniejszy od negatywu?
Zobacz
Zero at the Bone

Zero at the Bone

Media / Foto
Pojekt Balaramy Hellera Zero at the Bone oferuje spojrzenie na pierwotne życie gadów w Parku Narodowym Everglades z niesamowitej perspektywy. To miejsce chętnie fotografowane, lecz artysta podchodzi do swojego zadania w sposób zupełnie wyjątkowy: robi zdjęcia w ciemności, kiedy znajome kształty znikają. Fotograf czerpie z „symbolizmu i poetyki dotyku”, by ukazać mglistość relacji między drapieżnikiem a ofiarą.
Zobacz
Pocałunek górnika

Pocałunek górnika

Media / Foto
Homoerotyczne wątki zawarte w pracach Przemka Branasa rozbijają mit górnika jako pomnika maczyzmu, ikony wąsko rozumianej siłowej męskości.
Zobacz
Zimą na północy
Zdjęcia z kwartalnika

Zimą na północy

Media / Foto
Fotografie Weroniki Izdebskiej wykonane przez artystkę na północy Islandii w latach 2016–2019.
Zobacz
Widmo Brockenu
Zdjęcia z kwartalnika

Widmo Brockenu

Media / Foto
Jakub Rybicki, Widmo Brockenu, masyw Skuty w Alpach Kamnickich, Słowenia, 2019 r.
Zobacz
After Hours

After Hours

Media / Foto
W powstającej właśnie serii After Hours Sophie Thun ponownie wykorzystuje swoje ciało jako narzędzie do badania i podważania utartych idei. Artystka fotografuje się w pokojach hotelowych, które zajmuje przy okazji pracy nad projektami innych twórców.
Zobacz
Terra Erogenous

Terra Erogenous

Media / Foto
Seria zdjęć Kamila Pierwszego przedstawiająca proces, w którym szeroko rozumiana seksualność/zmysłowość wykracza poza obręb jednostki.
Zobacz
Afterlife

Afterlife

Media / Foto
Afterlife to wizualny dialog prowadzony między fotografiami Szymona Rogińskiego a ponadczasowymi strukturami w pracach Katarzyny Korzenieckiej.
Zobacz
Cliffhanger

Cliffhanger

Media / Foto
„Cliffhanger” to prace z najnowszych projektów Weroniki Gęsickiej – „Holiday”, „Cocoon” i „Smash”, oparte na archiwalnych fotografiach z banków zdjęć. Stanowią próbę uchwycenia napięć i lęków, z którymi musimy się obecnie zmierzyć.
Zobacz
Obiekty tekstylne

Obiekty tekstylne

Media / Foto
Włostowska czerpie formalne inspiracje z powojennego wzornictwa przemysłowego tworzonego przez kobiety-projektantki, analizując przy tym znaczenie tkaniny dekoracyjnej w przestrzeniach kuchennych jako hiperboli kobiecych emocji, projekcji i kreacji.
Zobacz
Abzgram

Abzgram

Media / Foto
,,Takie będą Rzeczypospolite, jakie ich młodzieży chowanie“... taki napis widniał w Akademii J. Zamojskiego. Jaka jest polska szkoła – każdy widzi. Można usłyszeć rechot Gombrowicza zza grobu... Dlaczego? Próby zbadania współczesnego systemu edukacyjnego, podjęła się fotografka Karolina Wojtas.
Zobacz
Marta, z serii „Nowe przygody sierotki Marysi albo spełnienie marzeń”

Marta, z serii „Nowe przygody sierotki Marysi albo spełnienie marzeń”

Media / Foto
Maurycy Gomulicki, 1996 r.
Zobacz
Piemont
Zdjęcia z kwartalnika

Piemont

Media / Foto
Harry Gruyaert, 2003 r.
Zobacz
Kochaj i chroń
Zdjęcia z kwartalnika

Kochaj i chroń

Media / Foto
Ulubionym miejscem pracy Stasa Bartnikasa jest Islandia. Artysta uważa tę wyspę za jeden z najbardziej fotogenicznych krajów świata – połączenie lodu, śniegu, formacji wulkanicznych, rzek lodowcowych, plaż oraz oceanu stwarza absolutnie surrealistyczne obrazy.
Zobacz
Garden

Garden

Media / Foto
Praca „Garden” Marty Zgierskiej i Mateusza Sarełło jest zaproszeniem do obserwowania pary w dialogu, negocjującej wzajemną relację i wspólne autorstwo. Granice między artystami są niejednoznaczne; obsesyjne, poetyckie i analityczne. Marta Zgierska zajmuje się systematyczną fragmentacją i wiwisekcją wizerunku własnego ciała, ale jednocześnie wiwisekcją kwiatów jako symboli innej kobiety. Rezultatem tych uporczywych działań jest niejednoznaczny samozapis, gwałtowny i subtelny jednocześnie.
okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!