Page 1Rectangle 52 Przejdź do treści

Kaja Szafrańska

Czytaj
Lynch nie bierze jeńców

Lynch nie bierze jeńców

opinie / Recenzja
Mało któremu serialowi udaje się powrót po latach. Tym bardziej po ćwierćwieczu zmian, które zaszły zarówno w kinie, jak i telewizji. A jednak się udało. Inaczej niż przewidywano, bardziej autorsko, bezkompromisowo i na wskroś „lynchowsko”. To już nie jest „Twin Peaks„, które znamy – o trzecim sezonie „Miasteczka Twin Peaks” pisze Kaja Szafrańska
Czytaj
Jimmy, bohater tragiczny naszych czasów

Jimmy, bohater tragiczny naszych czasów

opinie / Recenzja
"Better Call Saul" w trzecim sezonie nie wywołuje już takiego entuzjazmu, jak "Breaking Bad", ale pod względem poziomu od dawna depcze mu po piętach. Kreuje bohatera realistycznego i niesamowicie uwikłanego w emocjonalno-etyczne dylematy – o spin-offie "Breaking Bad" pisze Kaja Szafrańska
Czytaj
House of Cards

House of Cards

opinie / Recenzja
Jest wybuchowo, zaskakująco, va banque i za wszelką cenę – czasem nawet za cenę fabularnych niedociągnięć. O piątym sezonie kultowego serialu pisze Kaja Szafrańska
Czytaj
Legion: post-, anty-, superbohater

Legion: post-, anty-, superbohater

opinie / Recenzja
Recenzja kolejnej odsłony z uniwersum Marvela. Kaja Szafrańska
Czytaj
Wielkie kłamstewka

Wielkie kłamstewka

opinie / Recenzja
Rzadko się zdarza, by banalna powieść o gospodyniach domowych dała początek tak niebanalnemu serialowi, jakim są „Wielkie kłamstewka”. Zamiast konwencjonalnej historii o gospodyniach domowych z wyższych sfer oglądamy misterną mozaikę, złożoną z niuansów, intryg, kłamstw i pozornie niezwiązanych ze sobą sytuacji. Kaja Szafrańska
Czytaj
Młody papież

Młody papież
reż. Paolo Sorrentino

różności / Przekrój poleca
Sorrentino w swoim pierwszym w karierze serialu, autorskim christian fiction, mierzy się z tematem wiary i władzy. Kaja Szafrańska
Czytaj
Artyści

Artyści
reż. Monika Strzępka

różności / Przekrój poleca
W prostej historii o warszawskim teatrze, jego zagubionym dyrektorze i aktorach pobrzmiewają klasyki Barei i Gruzy, Kabaretu Starszych Panów i niezliczone nawiązania do rodzimej sceny. Kaja Szafrańska