Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

„Przekrój” na totalne lato!

Takiego numeru jeszcze nie było! Badamy gwiazdy i zaglądamy do ludzkiego mózgu. Psychologów pytamy o młodzież, a filozofów o to, jak żyć dobrze. Przyglądamy się naszym strachom, sprawdzamy, kiedy nauka jest przyjemna, piszemy o chodzeniu (boso, tyłem i bez celu) i o nadziei, że będzie lepiej. Nowy letni „Przekrój” już na Ciebie czeka – czytaj dla przyjemności!

Kup numer letni

Letni „Przekrój” w nowym formacie jest wygodniejszy do czytania i idealnie mieści się w skrzynce pocztowej. Zamów już dziś – tylko na stronie Przekroj.pl w niższej cenie.

Przekrój
Zbite w pulsującą masę utwory przypominają Mazzollowy „zlew” – zderzanie odległych elementów ...
2017-01-12 00:00:00

III
Innercity Ensemble

III
Innercity Ensemble
III
Instant Classic, 2016

W kompozycjach Innercity Ensemble przelewają się wpływy free jazzu, etno, elektronicznej awangardy, psychodelicznego rocka. Przy czym nie sposób wskazać, gdzie kończą się jedne, a zaczynają drugie. Zbite w pulsującą masę utwory przypominają Mazzollowy „zlew” – zderzanie odległych elementów i porządkowanie ich w ogniu kolektywnej improwizacji. Skojarzenie jest tym bardziej na miejscu, że muzycy tworzący ten siedmioosobowy skład wywodzą się z kręgów bydgoskiego Mózgu. 


Jeśli uznać, że celem Innercity Ensemble jest nie tylko poszukiwanie, lecz także wypracowanie wspólnego języka, to na trzecim albumie zespołowi udało się to najlepiej. Posługując się metaforyką poprzedniej płyty, pozbył się zarówno najciemniejszych, jak i najjaśniejszych elementów. Mniej na tej płycie przestrzeni, oddechu i powietrza. Nie ma też miejsca na obnażanie mechanicznych struktur. Jest gęściej, konkretniej. A przy tym nic nie jest tym, czym się wydaje. Rytm chętniej nadają perkusjonalia i elektroniczne szumy, podczas gdy perkusja i gitara rozbrzmiewają na drugim planie. W rezultacie na III dostajemy improwizowane etno, psychodeliczny jazz i transowy rytuał, kolejny dowód wyjątkowości bydgosko-toruńskiej sceny.
 

Piątka dla PRZEKROJU? A może dziesiątka? Wspierając Fundację PRZEKRÓJ, wspierasz rzetelność, humor i czar.

* Pola wymagane

Data publikacji:

Jan Błaszczak

Rocznik 1987. Na co dzień pracownik działu programowego Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Współpracuje z „Przekrojem” i „Tygodnikiem Powszechnym”. Autor książki „The Dom. Nowojorska bohema na polskim Lower East Side”, która ukazała się w 2018 r. w serii amerykańskiej Wydawnictwa Czarne. Publikował również na łamach m.in. „Polityki”, „Machiny”, „Wprost” i „Gazety Magnetofonowej”, a jako reporter współpracował z Programem II Polskiego Radia.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!