Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

„Przekrój” – poznaj nasze czułe struny!

Ta jesień jest pełna czułości! A już na pewno jest jej pełen jesienny „Przekrój”. W nowym numerze piszemy o tym, jak czułością zmieniać świat, a także o: mądrej edukacji, hologramach, grzybach (też tych, wiadomo których), dojrzałości i Inkach. Zastanawiamy się, czym jest prawda i jak opisać piękno. 196 stron do czytania przez trzy miesiące!

Kup numer na jesień

Jesienny „Przekrój” w nowym formacie jest wygodniejszy do czytania i idealnie mieści się w skrzynce pocztowej. Tylko na stronie Przekroj.pl w niższej cenie. Sprawdź!

Przekrój
Polecamy uwadze Czytelników 7 produktów na lepsze krążenie.
2017-08-11 10:00:00
dieta cud

Żeby serce biło żwawiej

Wizuealizacja czerwonych krwinek/ Creative Commons
Żeby serce biło żwawiej
Żeby serce biło żwawiej

7 produktów na lepsze krążenie:

1. Owoce leśne, borówki i jagody

Dzięki dużej ilości antocyjanów zapobiegają chorobom układu krążenia i zmniejszają ryzyko wystąpienia zawału serca.

2. Czekolada

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

Głównymi jej składnikami zbawiennie wpływającymi na stan serca i arterii krwionośnych są: kwercetyna, flawonoidy i teobromina – alkaloid będący pochodną kofeiny. Brzmi jak notatki z lekcji chemii, a chodzi po prostu o to, by wybierać gorzką czekoladę o co najmniej 70-procentowej zawartości kakao (nie więcej niż jeden, dwa kawałki dziennie).

3. Cebula

Zawarty w niej koktajl substancji siarkowych i polifenoli chroni serce jak zbroja. Zjadanie jednej cebuli tygodniowo zmniejsza ryzyko zawału nawet o 20%.

4. Jabłka

Zawarta w nich pektyna jest pogromcą cholesterolu.

5. Orzechy

Osiem orzechów włoskich to 2 g kwasów omega-3 (średnie dzienne zapotrzebowanie) niezbędnych do prawidłowej pracy serca i naczyń krwionośnych.

6. Oliwa z oliwek

Chroni serce i tętnice, m.in. dzięki zawartości polifenoli oraz witaminy E.

7. Głóg

Pozytywnie wpływa na wydolność i elastyczność serca.


Witamowe rekordy

• 100 g marchwi pokrywa 100% dziennego zapotrzebowania na wit. A.

• 100 g zielonych warzyw liściowych może zaspokoić ponad jedną trzecią zalecanej dziennej dawki wit. B9 (folianów).

• 1 surowa papryka zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na wit. C.

• 100 g mrożonego szpinaku pokrywa dzienne zapotrzebowanie na wit. K.

 

Źródło: E. Liotta, P.G. Pel, Dieta Smartfood


 

Data publikacji:

Monika Kucia

Dziennikarka i kuratorka kulinarna (sialababamak.pl). Łączy słowa, smaki i ludzi. Pokazuje cudzoziemcom Polskę od smacznej strony i tworzy spektakle kulinarne, w których namawia, żeby jeść resztki, daje do wąchania zapach piwnicy i sypie złoty pył na jedzenie.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!