Page 1Rectangle 52 Przejdź do treści
Ta strona używa cookie i innych technologii.
Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie
zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Wojtek Antonów

Nie sieć w domu!

Cubo Images/East News
Nie sieć w domu!
Nie sieć w domu!

Uwaga! Po przeczytaniu niniejszego materiału odłączamy się od szerokopasmowej sieci interetowej i nie ma, że lato się kończy, że chłodno ,a prognoza w telefonie zapowiada deszcz. Zachęcamy (stanowczo!) do wyjścia z domu i zaanagażowania się w aktywność fizyczną. Jakakolwiek by ona nie była, korzystnie wpłynie na samopoczucie Szanownych Czytelników. 

Poniżej pozwalamy sobie podrzucić kilka pomysłów, jak w atrakcyjny sposób spalić kalorie, wzmacniając swoje serce i aparat ruchowy. 

Nordic walking

Nikogo już nie dziwi widok spacerowiczów pomagających sobie w wędrówce kijkami. Nordic walking to forma marszu z wykorzystaniem kijków (przypominających zresztą narciarskie). Dzięki ich wsparciu można zaangażować partie mięśniowe klatki piersiowej, ramion i brzucha. Z kijkami maszeruje się stabilniej, łatwiej pokonywać wzniesienia. Zmniejsza się obciążenie kolan, bioder i pleców, co jest szczególnie ważne dla osób starszych. 

Nordic walking uprawiać można dosłownie wszędzie: w parkach, lasach, na boiskach, w górach czy na plaży. Jesień będzie idealną porą, by zacząć! Sprzęt jest łatwo dostępny i nie drogi, ponieważ t potrzebne są wygodne, sportowe buty i wspomniane kijki.

Godzina marszu to prawie 500 kalorii, a także korzystny wpływ na układ oddechowy i sercowo-naczyniowy. Nic tylko iść na spacer!

Grzybobranie

Jesień to idealna pora na grzyby, a zbieranie grzybów jest świetną formą aktywności fizycznej. Według niektórych grzybobranie to polski sport narodowy. 

Samo wyjście do lasu i spacer dotleni zmęczony miastem i pracą organizm, a kontakt z przyrodą ukoi wszelkie nerwy. Zdrowe leśne powietrze stymuluje krążenie krwi, poprawia samopoczucie, tonizuje, pobudza zdrowy apetyt, stymuluje aktywność mózgu. Podczas kilkugodzinnego spaceru połączonego z wypatrywaniem i schylaniem się po odnalezione podgrzybki, prawdziwki i inne smakołyki powoduje spalenie sporej ilości kalorii (około 400 kal/h!). Wyprawa na grzyby będzie doskonałą odskocznią dla wszystkich prowadzących siedzący tryb życia.

Dodatkowo grzybobranie to przyjemne z pożytecznym, bo nie dość, że się ruszamy, to jeszcze zbieramy grzyby, a te są wszak i smaczne, i zdrowe! W grzybach znajdziemy duże ilości potrzebnych organizmowi aminokwasów, potasu, magnezu, fosforu, wapnia, sodu. Są świetne dla serca i niskokaloryczne. Ale dość o zdrowiu, sam smak zupy grzybowej z własnoręcznie zebranych grzybów powinien być wystarczającą motywacją do ruszenia z koszykiem z domu!

Schody zamiast windy

Oczywista oczywistość, ale warto powtórzyć: wybierając schody zamiast windy wybieramy ruch, zdrowie i spalone kalorie! Chodzenie po schodach dobrze wpływa na układ krążenia i wzmacniania mięśnie, zwłaszcza pośladkowe - gdy podnosimy nogę i stajemy na następnym stopniu następuje ich rozciągnięcie. Oprócz tego, angażujemy mięśnie ud i łydek, a także mięśnie górnej części ciała, dużo intensywniej niż w przypadku marszu czy nawet biegania! 

Chodzenie po schodach można wręcz rozpisać całe treningi – zarówno te wzmacniające kondycje jak i odchudzające – schody zamiast windy mogą zdziałać cuda!

Data publikacji: