pixel Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Chcielibyśmy – na tyle ile to możliwe – umilić Państwu ten trudny czas, dlatego w dniach 20 marca – 20 czerwca udostępniamy wersję cyfrową wiosennego numeru bezpłatnie dla zalogowanych użytkowników. Zapraszamy do czytania i słuchania audio z bieżącego numeru! Przeczytaj wiosenny numer

W związku z zamknięciem wielu punktów sprzedaży prasy, zapraszamy do kupienia papierowej wersji numeru wiosennego w cenie okładkowej, bez dodatkowych kosztów przesyłki. Kup wiosenny numer

Przekrój
Znajdźcie kojący rytm.
2017-06-20 00:00:00
Dla głowy i ciała

Medytacja z wodą

zdjęcie: Matteo Bernardis/Unsplash
Medytacja z wodą
Medytacja z wodą

Wybierz miejsce, które zapewni ci bezpieczny i miły kontakt z wodą. Może to być zarówno wypełniona nią wanna, ciepły strumień prysznica, jak i jezioro, morze czy basen, w których zanurzysz się nieco powyżej klatki piersiowej. Ewentualnie wyobraź sobie, że znajdujesz się w takim miejscu. Możesz usiąść lub stać tak, żebyś czuł się komfortowo i zachował przytomność. Woda nie powinna dochodzić do twoich ust, a jedynie przyjemnie cię otulać, wywołując uczucie wsparcia i ciepła.

Upewnij się, że jest ci wygodnie i wystarczająco ciepło. Rozluźnij mięśnie twarzy, przyjmując przyjazną minę. Na początek weź głęboki, relaksujący wdech, czując, jak oddech dochodzi aż do przepony (podbrzusza, miejsca za żebrami). Na wydechu oddychaj do góry, aż do nosa. Zarówno wdech, jak i wydech powinny trwać od 3 do 5 sekund (np. wdech – 3 s, wydech – 3 s) – trzeba zadbać, aby były równe. Przez kilka chwil delikatnie posprawdzaj, jaki rytm oddechu zapewnia ci poczucie fizycznego zwolnienia, bezpieczeństwa i choćby umiarkowanego uspokojenia i ugruntowania. Jednocześnie skieruj uwagę na odczucia, na to, jak woda cię dotyka, jak porusza się wraz z twoim oddechem, czując jej ciepłe wsparcie.

W trakcie oddychania badaj swoje ciało, kierując uwagę tam, gdzie czujesz wodę, tak jakby każdy jej dotyk wraz z oddechem zwalniał cię z napięć. Doświadczając przepływu oddechu i delikatnych muśnięć wody. Pozostając w poczuciu ugruntowania i zwolnienia, możesz delikatnie poruszać ciałem. Kiedy będziesz gotów, możesz wyjść z wody i kontynuować swój dzień w poczuciu ugruntowania.
 

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!