Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Do relaksującej medytacji zimowej zaprasza
2017-12-08 00:00:00
Dla głowy i ciała

Trzy medytacje na zimę

Trzy medytacje na zimę

Rozluźniająca na sen

Ten rodzaj medytacji można wykonywać w jakiejkolwiek pozycji. Możesz siedzieć, możesz też się położyć. Ważne, żebyś czuł się komfortowo, bezpiecznie. Powoli otwieraj się na zmysły: smak, zapach, dotyk, słuch. Spędź chwilę, wczuwając się w nie. Rozluźnij się w tym, co jest, bez potrzeby zmiany czegokolwiek. Teraz możesz zapytać o swoje intencje, o to, co naprawdę jest dla ciebie ważne. Wyobraź sobie najdokładniej, jak by to było, gdyby ta intencja już się zrealizowała. Jak wtedy czułoby się twoje ciało, jakie zapachy, smaki, uczucia towarzyszyłyby temu. Powoli zapadaj się w rzeczywistość swojego snu.

Refleksyjna na temat upływu czasu

Znajdując wygodne dla siebie miejsce, pomyśl o tym, jak mały byłeś, gdy po raz pierwszy pojawiłeś się na świecie, powoli przypominając sobie kolejne lata swojego życia. To, jak się zmieniałeś i jak zmieniały się okoliczności twojego życia aż do obecnego momentu – jednocześnie zastanawiając się nad tym, na czym w poszczególnych etapach życia się skupiałeś. Następnie pomyśl o sobie jako już o bardzo starym człowieku i z tej perspektywy zadaj sobie pytanie, co jest dla ciebie najważniejsze, jakie wartości, kwestie, rzeczy czy może ludzie. Co rzeczywiście jest ważne? Na koniec powróć do chwili obecnej, do swojej obecnej wersji, zadając sobie pytanie, co pragniesz kultywować w życiu.

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

Ocieplająca

Usiądź wygodnie, a jednocześnie w takiej pozycji, która będzie zapewniać ci poczucie przytomności. Możesz mieć oczy otwarte lub zamknięte. Rozpoczynając od medytacji świadomości oddechu, podążając za oddechem, powoli pozwól uwadze się ustabilizować, uspokajając ciało i myśli. Następnie zwróć uwagę na ruch w jelicie na wdechu, a potem na wydechu. Przesuń uwagę na rejon nosa i to, jak powietrze przez niego wchodzi i wychodzi. Pozwól sobie skupiać się jedynie na odczuciu oddechu. Kolejnym etapem jest wyobrażenie tego, że ciało jest puste i wypełnia je ciepłe światło lampy. Poczuj, jak twoje ciało się ociepla.
 

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!