Niezwykłe związki świata fauny i flory, hybrydowe figury zwierzęco-roślinne, niełatwe (i ciągle coraz trudniejsze) relacje człowieka z przyrodą – to tylko niektóre z tematów, po które sięgnął artysta Paweł Swanski, pracując nad wystawą Invisible Shining. Od 25 maja do 18 czerwca można oglądać ją w warszawskiej Bimer House Gallery. Warto!
Artysta skupia się na studium szeroko pojętej natury, której piękno i potęga są niedoceniane i niszczone przez człowieka. Natury, która świetnie poradziłaby sobie bez nas, o czym tak często zapominamy. Raz stanowi ona dom lub schronienie, kiedy indziej przytłacza swą mroczną, surrealistyczną, wręcz baśniową odsłoną – złowrogim lasem, rzędami kłów, wzburzonym morzem… Czasem jest zaś wyłącznie prozaicznym źródłem pozyskiwania zasobów dla człowieka. Niczym więcej.

Zbiór prezentowanych na wystawie prac – składających się na cykl o robocznej nazwie Gąszcz – stara się narysować kontekst współczesnych wyzwań wobec katastrofy klimatycznej i umożliwić ich zrozumienie. Swanski, zastanawiając się nad zaburzaniem cyklu przyrody przez człowieka, szuka odpowiedzi na pytania, na które właściwie nie da się odpowiedzieć.
Gąszcz sztuk
Paweł Swanski nie lubi etykietek i nie ogranicza się do jednej techniki artystycznej – maluje na płótnie i na papierze, rzeźbi oraz wycina z drewna. Wywodzi się ze środowiska deskorolkowego, dlatego szczególnie bliska jest mu sztuka ulicy i graffiti. Funkcjonuje więc jednocześnie w oficjalnym obiegu sztuki i nieoficjalnym świecie sztuki ulicznej. Stąd też jego zainteresowanie tzw. malowaniem z ręki – od zera, bez korzystania z szablonów czy dodatkowych akcesoriów. Warszawska ekspozycja jest prezentacją jego nowych, nigdy wcześniej niepublikowanych obrazów.
Wernisaż wystawy Invisible Shining odbędzie się 25 maja o godz. 19.00 w Bimer House Gallery (Warszawa, Sadyba, ul. Zielona 37 b). Ekspozycja potrwa do 18 czerwca 2023 r.
BIMER HOUSE Gallery to nowoczesny koncept galerii domu, który pokazuje sztukę w odmienny, oryginalny sposób – w kontekście wnętrza, które ma liczne punkty odniesienia. Meble, lampy, przedmioty. Życie. Miejsce ma swój autentyczny charakter industrialnego loftu o dużej, otwartej przestrzeni.
Data publikacji: