Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Jesteś początkującą pisarką lub pisarzem i chcesz udoskonalić swoje umiejętności? Zapraszamy ...
2019-07-25 23:59:00
Przekrój poleca

Kurs kreatywnego pisania w Krakowie

fragment obrazu „The Writing Master”, Thomas Eakins, 1882 r. /MET
Kurs kreatywnego pisania w Krakowie
Kurs kreatywnego pisania w Krakowie

Jesteś początkującą pisarką lub pisarzem i chcesz udoskonalić swoje umiejętności? Zapraszamy na warsztaty kreatywnego pisania w Krakowie Mieście Literatury UNESCO. Zajęcia z pisania reportaży, wspomnień, niecodziennych form poetyckich oraz prozy poprowadzą m.in. Małgorzata Rejmer, Jacek Dehnel, Roma Ligocka, a także redaktorzy „Przekroju” Marcin Orliński i Łukasz Kaniewski.

Kurs kreatywnego pisania od pięciu lat niezmiennie przyciąga debiutantów: pisarki oraz pisarzy. To nie tylko okazja do spotkania się z ulubionymi autorami oraz poznania literatury od kuchni, lecz także możliwość spróbowania swoich sił w pisaniu.

Pięć miesięcy z powieścią

Od 14 września do 25 stycznia 12 prowadzących oraz 12 przyszłych pisarzy i pisarek zajmie się pracą nad swoimi tematami oraz pomysłami na powieść. Uczestnicy półrocznego kursu pisania powieści będą się uczyć od najlepszych – pisarzy, dziennikarzy, redaktorów, wydawców, specjalistki od praw autorskich oraz psychologa twórczości – analizować własne teksty i cyzelować pomysły na prozę. Powstałe w rezultaty tej pracy opowiadania zostaną wydane w formie antologii. Książka, wraz z rekomendacją dla najzdolniejszych absolwentów, trafi do czołowych wydawnictw w kraju.

Z prof. Bogdanem de Barbaro uczestnicy nauczą się pisać o seksie, miłości i zmysłowości, a z Anną Brzezińską dowiedzą się, jak przenieść czytelnika w przeszłość. Przez cztery weekendy w pracy nad tekstami pomoże im Filip Modrzejewski, redaktor w Wydawnictwie W.A.B. i mentor grupy od pierwszych do ostatnich zajęć. Z Katarzyną Kubisiowską będą uczyć się słowotwórstwa, a z Jackiem Dehnelem i Piotrem Tarczyńskim – researchu, dokumentacji, ale też tworzenia intrygi. Spotkają się z redaktorami oraz wydawcami, żeby dowiedzieć się, jak pisać, żeby być czytanym. Poznają również tajniki prawa autorskiego i rynku książki.

Nowe zagadnienia, nowe gatunki

Wszystkich, chcących intensywnego treningu pisarskiego, zapraszamy na weekendowe warsztaty.

Podczas kursu 7 września z Nadią Bailey, stypendystką Krakowa Miasta Literatury UNESCO, uczestnicy będą pracować nad… zdaniem. Dowiedzą się, jak zacząć tekst, żeby był zapamiętany, i jak go zakończyć; jak budować zdania przykuwające uwagę czytelnika. To zajęcia dla osób, które już miały do czynienia z pisaniem – niezależnie od tego, czy był to reportaż, powieść czy esej. Będą prowadzone w języku angielskim.

Grudniowe warsztaty zadedykujemy z kolei powieści i opowiadaniom, którym przyjrzy się Aleksandra Zielińska nominowana do Nagrody Conrada autorka powieści Sorge oraz zbioru Kijanki i kretowiska. Podczas zajęć 7 grudnia porozmawiamy o narracji w powieści i na własnych tekstach sprawdzimy ograniczenia, a także możliwości, które nam oferują różne rodzaje narracji.

Łamanie języka z redaktorami „Przekroju”

W sobotę 9 listopada zajęcia poprowadzą poeci, a zarazem redaktorzy „Przekroju” – Marcin Orliński i Łukasz Kaniewski. Nasi autorzy udowodnią, że literatura to nie tylko mozolne cyzelowanie każdego akapitu, lecz także gra w elastyczność oraz dobra zabawa.

Wychodząc z założenia, że w literaturze najważniejszy jest właśnie język, prowadzący przedstawią niszowe gatunki poetyckie i wybrane formy z pogranicza gatunków. Będą to głównie wiersze satyryczne oraz popularnonaukowe, nierzadko wykorzystujące grę słów czy żart językowy. Pokażą też istotne związki między formą i treścią utworu literackiego, a także podpowiedzą, jak dobrać styl do rodzaju wypowiedzi literackiej. Marcin Orliński odniesie się do tworzonych przez siebie oraz prezentowanych na łamach „Przekroju” purnonsensowych i surrealistycznych gatunków poetyckich. Łukasz Kaniewski zwróci z kolei uwagę na zależności między literaturą a edukacją oraz pokaże, jak przedstawić trudne tematy w prosty, przystępny sposób.

To wszystko będzie pretekstem do tworzenia przez uczestników własnych tekstów i wymyślania nowych form literackich. W programie duża dawka pisania oraz czytania, burze mózgów, a także dyskusje wokół przygotowanych przez uczestników tekstów.

materiały prasowe
materiały prasowe

Szczegóły dotyczące kursu i rekrutacji:
http://pisz.miastoliteratury.pl

Informacje o zajęciach prowadzonych przez redaktorów „Przekroju”:
http://pisz.miastoliteratury.pl/warsztaty/o-nieoczywistych-formach-literackich-kurs-z-przekrojem/

 

 

Data publikacji: