Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową

Dźwiękowy Przekrój Emocjonalny (audio)

media / Audio
Augsburger Wunderzeichenbuch, autor nieznany, Wikimedia Commons

Oto Dźwiękowy Przekrój Emocjonalny, który reprezentuję zaraz po przeczytaniu zimowego numeru. Znalazłem w nim wiele skrajnych bodźców. Z jednej strony barwne historie napawające tęsknotą do lat, kiedy nie było mnie jeszcze na świecie. Z drugiej – sarkazm w parze z racjonalizmem, krytycznie punktujący globalne i lokalne zachowania naszego gatunku. Znalazłem również teksty napawające nadzieją. Nadzieją, że „na samym końcu” dobra jest jednak więcej niż zła (tylko to drugie lepiej się sprzedaje). Całość utwierdza mnie w przekonaniu, że kierowany emocjami sposób egzystencji, który uprawiam, jest tym właściwym. Stąd też przy wykorzystaniu muzyki osób, których dźwięki odbieram jako wyraz postawy życiowej zbliżonej do mojej, ułożyłem kolaż, który przeniesie słuchacza w ten sam stan, w którym piszę te słowa.

Jednocześnie jest to moja prywatna impresja dźwiękowa na temat odmiennych reprezentacji zimy, zakończona wiosennym przebudzeniem. Całość złożona jest przy użyciu metody, jaką w wąskim gronie zwykłem nazywać „Kondensatorem Przepływu”, czyli symultanicznym odtwarzaniu kilku, niejednokrotnie skrajnych epokowo, stylistycznie czy środowiskowo, utworów. Znajdziecie wśród nich artystów związanych z klubem Mózg, moich najbliższych przyjaciół, a także prywatne, niepublikowane notatki dźwiękowe z rozpoczętych niedawno projektów, nad którymi będę pracował tej zimy.

Qba Janicki

***

  1. Agnes Hvizdalek – Index (strona A)
  2. Sugai Ken – Wakihi
  3. Eugeniusz Rudnik – Erdada 80/50/39.40 na taśmę
  4. Hildegard von Bingen – Voices of Ascension (zwolnione czterokrotnie)
  5. Ricardo Villalobos & Max Loderbauer – Pianofup
  6. Kondensator Przepływu – Arnold and his friends went tripping for Christmas
  7. Malediwy – Sauna
  8. Eli Keszler – fragment sesji dla NTS
  9. Agnes Hvizdalek – Index (strona B)
  10. Ryoji Ikeda – data.index, data.simplex oraz data.duplex
  11. Koenrad Ecker – Between the Desire and the Spasm (Falls the Shadow)
  12. Obsequies/Qba Janicki – fragment koncertu z 04.10.2018 w CSW U-Jazdowski
  13. Stian Westerhus – Amputation
  14. Teoniki Rożynek/Qba Janicki – fragment sesji z 18.10.2018 w studio MÓZG
  15. Tomasz Sroczyński – Symfonia Nr. 1 – Largo
  16. Malediwy – fragment koncertu z 06.12.2018 w DZiKU
  17. Bergljot – Regnet avløser solen som avløser regnet
  18. Sugai Ken – Sawariyanagi
  19. Kondensator Przepływu – Ruch
  20. Eric Chenaux – Spring has been a long time coming

 

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?