Page 1Rectangle 52 Przejdź do treści
Czytaj
Potwór, czyli kebabizacja rzeczywistości i jej pochwała

Potwór, czyli kebabizacja rzeczywistości i jej pochwała

kultura / Recenzja
Wystawa Bartosza Zaskórskiego w krakowskiej galerii Henryk, choć przerażająca, była przesycona duchem afirmacji potworności naszych czasów. Recenzuje Stach Szabłowski

Czytaj
Strasznie duża wolność tego, co robimy, czyli Klocuch w sztuce

Strasznie duża wolność tego, co robimy, czyli Klocuch w sztuce

kultura / Recenzja
Czy piskliwy głos Klocucha jest głosem pokolenia? Straconej generacji, która swoje najlepsze lata strawiła, oglądając śmieszne filmiki na YouTubie i grając w GTA? Generacji, która siedząc przed komputerami, zyskała zupełnie nową perspektywę? A może jest głosem, który to pokolenie przewrotnie przedrzeźnia? Wystawę w warszawskiej Galerii Komputer recenzuje Stach Szabłowski
Czytaj
Dwie panie z licencją na zabijanie

Dwie panie z licencją na zabijanie

kultura / Recenzja
Czarna Wdowa i Elektra to niejednoznaczne bohaterki, które pokazują, że kobiety w popkulturze mogą dyktować warunki gry – przekonuje Łukasz Chmielewski

Czytaj
Wystawa nie-ludzi dla ludzi

Wystawa nie-ludzi dla ludzi
Czyli cyberpunk, akwarele i natura bytu

kultura / Recenzja
W Galerii Foksal Marta Szulc otacza widza wizerunkami sztucznych inteligencji, stawiając go twarzą w twarz z ich nie ludzkimi obliczami. Co w nich zobaczy? Plejadę filmowych cyborgów, swoich następców czy samego siebie? Wystawę „Nie szukamy nikogo oprócz ludzi” recenzuje Stach Szabłowski
Czytaj
Czy mózgiem rządzą pasożyty?

Czy mózgiem rządzą pasożyty?

kultura / Recenzja
Pasożyty potrafią sterować zachowaniem całych gatunków i społeczeństw – przekonuje w swojej książce Kathleen McAuliffe. Zuzanna Lewandowska

Czytaj
Czeskie oko zmęczone tożsamością

Czeskie oko zmęczone tożsamością

kultura / Recenzja
Tożsamość narodowa może efektownie maskować problemy społeczne i polityczne, ale nigdy nie może ich naprawdę rozwiązać. O wystawie „Późna polskość. Formy narodowej tożsamości po 1989 roku” w CSW w Warszawie pisze Veronika Pehe 
okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego