Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Słyszeliście, że grzyby nie mają żadnych wartości odżywczych? „To nieporozumienie” – tłumaczy ...
2017-09-19 00:00:00
dieta cud

Od kapelusza do nóżki

ilustracja: Cyryl Lechowicz
Od kapelusza do nóżki
Od kapelusza do nóżki

Słyszeliście, że grzyby nie mają żadnych wartości odżywczych? „To nieporozumienie” – tłumaczy Damian Parol, dietetyk. Nie pozwólmy dłużej krzywdzić grzybów – indywidualistów, dla których nie ma miejsca ani w królestwie roślin, ani w królestwie zwierząt. Oto pięć powodów, dla których warto je jeść.

1. Sprzyjają odchudzającym się i dbającym o linię. Zawierają dużo wody i sporo błonnika (innego niż roślinny), są niskokaloryczne, wspomagają gospodarkę insulinową i zawierają związki utrudniające trawienie węglowodanów (makaron z grzybami ma niższy indeks glikemiczny!), a dodatkowo jeszcze bardzo sycą.

2. Zawierają dobrej jakości białko (tyle że jest go mało).

3. Zawierają związki o działaniu przeciwnowotworowym.

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

4. Wspierają układ odpornościowy.

5. Są pyszne.

Właściwie nie ma co pisać, lepiej coś ugotować. Polecamy kurki, kanie i rydze, ale też pieczarki, podgrzybki i borowiki. Suszcie, podsmażajcie, wrzucajcie do zupy (nie tylko do barszczu).

Data publikacji:

Damian Parol

Damian Parol

Dietetyk i psychodietetyk. Niedawno obronił na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym doktorat o wpływie diety wegańskiej na wydolność biegaczy długodystansowych.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!