Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Kelela, najważniejszy głos nowego R’n’B i autorka wybitnego albumu „Take Me Apart”, wystąpi ...
2018-02-13 07:00:00

Klasyczna przyszłość

Wikimedia Commons
Klasyczna przyszłość
Klasyczna przyszłość

Po premierze jej pierwszego mixtape’u pisano, że tak brzmi przyszłość R’n’B. Kelela dogrywała wówczas swoje partie do nagrań z kręgu szeroko rozumianej muzyki basowej: dubstepu, grime’u, UK garage. Efekt był na tyle imponujący, że pracując nad następnymi płytami, artystka miała do swojej dyspozycji całą plejadę rozchwytywanych producentów. W rezultacie ukazały się epka Hallucinogen oraz wydany w 2017 roku album Take Me Apart.

Materiał z tego drugiego wydawnictwa zdominuje zapewne program koncertu, który odbędzie się 20 lutego w stołecznym Teatrze WARSawy. I dobrze, bo to bez wątpienia jedna z najmocniejszych płyt ubiegłego roku. Zestaw dopracowanych w każdym detalu piosenek, które podążają tropem elektronicznego R’n’B, ale nie narzucają się swoim nowatorstwem. Głównie za sprawą wokalistki, której lekko chropowaty głos, ekspresja i doskonałe wyczucie rytmu przywołują twórczość samej Janet Jackson. Mamy więc do czynienia z klasyczną przyszłością. Albumem tradycyjny także na poziomie tematyki: miłosne uniesienia, zawiedzione nadzieje, złamane serca – wiadomo, R’n’B. Dystansu i chłodnej głowy wystarcza mi jednak zaledwie na osiemdziesiąt sekund. Potem wchodzi refren Frontline, kotłują się emocje – to znak, że należy odłożyć klawiaturę. 

Data publikacji:

Jan Błaszczak

Rocznik 1987. Na co dzień pracownik działu programowego Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Współpracuje z „Przekrojem” i „Tygodnikiem Powszechnym”. Autor książki „The Dom. Nowojorska bohema na polskim Lower East Side”, która ukazała się w 2018 r. w serii amerykańskiej Wydawnictwa Czarne. Publikował również na łamach m.in. „Polityki”, „Machiny”, „Wprost” i „Gazety Magnetofonowej”, a jako reporter współpracował z Programem II Polskiego Radia.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!