Gry i zabawy dla wytrwałych
i
„W Moulin Rouge”, Henri de Toulouse-Lautrec, 1892–1895 r., Art Institute of Chicago/Wikimedia Commons (domena publiczna)
Rozmaitości

Gry i zabawy dla wytrwałych

Wszystko Będzie Dobrze
Czyta się 2 minuty

Kopciuszek challenge

Każdy gracz dostaje wiadro popiołu z makiem. Zadanie polega na oddzieleniu maku od popiołu. Wygrywa ten, który zrobi to pierwszy (albo ostatni umrze ze starości).

Sto lat

Gracze mają wytrzymać sto lat w jednej pozycji (np. z uniesioną lewą nogą). W grze nie wolno uczestniczyć rzeźbom ani pomnikom ze względu na ich niesprawiedliwą przewagę.

Pstryczek-elektryczek

Bardzo prosta zabawa rodzinna. Instalujemy energooszczędną żarówkę w lampie w dużym pokoju. Na przemian każdy włącza i wyłącza światło. Wygrywa ta osoba, która przepali żarówkę.

Informacja

Z ostatniej chwili! To druga z Twoich pięciu treści dostępnych bezpłatnie w tym miesiącu. Słuchaj i czytaj bez ograniczeń – zapraszamy do prenumeraty cyfrowej!

Subskrybuj

Galimatias

Spośród znajomych wybieramy najmniej rozgarniętą osobę, po czym tłumaczymy jej teorię kwantową bądź filozofię późnego Heideggera. Staramy się jak najdłużej nie podnosić głosu i nie przechodzić do rękoczynów. Wygrywamy w sytuacji, kiedy zdamy sobie sprawę, że sami nie rozumiemy, co tłumaczymy.

Kariera literacka

Gracze piszą kolejne książki, które nie otrzymują nominacji do ważnych nagród. Gratulują nominowanym w mediach społecznościowych, a potem piszą następne książki, które też nie dostają nominacji. Wygrywa gracz, który najdłużej wytrwa w tym stanie, nie popadając w alkoholizm.

Życie

Wszyscy gramy w tę grę, prawda? Rodzimy się, doras­tamy, coraz bardziej wszystko się powtarza, jakoś ciągniemy ten wózek, lata mijają, nie przynosząc nic poza zmęczeniem… Wygrywa gracz, który będzie żył najdłużej.

Czytaj również:

Jak taktownie kończyć różne rzeczy
i
„Dzieje Imperium: Zniszczenie”, Thomas Cole, 1833–1836 r., New York Historical Society/Wikimedia Commons (domena publiczna)
Rozmaitości

Jak taktownie kończyć różne rzeczy

Wszystko Będzie Dobrze

Rozmowa

Kończenie rozmowy bywa nietaktowne – ktoś może pomyśleć, że nie interesuje nas jego zdanie. Dlatego najlepiej przekierować uwagę rozmówcy, wskazując coś za jego plecami. Dla lepszego efektu możemy jeszcze krzyknąć „pożar!”. Gdy tylko nasz towarzysz się odwróci, uciekamy.


Gra towarzyska

Kiedy w coś gramy, nagłe „odejście od stolika” nie jest taktowne – sugeruje, że gra nas nudzi. Dobrym rozwiązaniem będzie symulowanie kontuzji: jeśli gramy w karty, krzyczymy: „Aj, zaciąłem się kartą w dłoń!” (dla wzmocnienia efektu przyda się ukryta w rękawie buteleczka keczupu, którą niepostrzeżenie otworzymy). Z „krwawiącą” dłonią biegniemy do drzwi, wołając: „Muszę do szpitala, a tak bardzo chciałem z wami dalej grać!”.

Czytaj dalej