Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
...według trenera Zbigniewa Nadolskiego
2018-03-19 00:00:00
kultura fizyczna

8 kroków do zdrowego i mocnego biegania

8 kroków do zdrowego i mocnego biegania

1. Zbadaj się. Aby bezpiecznie ruszyć na biegowe ścieżki, musisz dostać „zielone światło” od lekarza. To, że 15 lat temu byłeś mistrzem podwórka, nie daje gwarancji, że teraz bieganie będzie dla ciebie bezpieczne.

2. Kup dobre profesjonalne buty do biegania. Stare trampki, które na pewno masz gdzieś w szafie, z pewnością przeszły już wiele, teraz będziesz potrzebował solidnej amortyzacji.

3. Skonsultuj się z kimś, kto zna się na bieganiu. Na pewno jesteś alfą i omegą z tematyki sportu, no bo przecież wierny z ciebie kibic, ale bieganie wcale nie jest tak proste, na jakie wygląda.

4. Przyzwyczaj się do zmęczenia. Początki nie są łatwe i dotyczy to każdego, nie tylko ciebie. Większość osób, które spotkasz na swojej trasie, minie cię z uśmiechem na ustach – za jakiś czas ty będziesz jedną z nich.

5. Znajdź dobrą ścieżkę biegową, najlepiej parkową alejkę, a nie twardy asfalt. Może i na asfalcie mniej ubrudzisz sobie dopiero co kupione buty, ale to miękkie podłoże uratuje cię od przeciążeń i kontuzji.

6. Przyjrzyj się swojemu odżywianiu. Na pewno do tej pory było smacznie, ale czy zdrowo? Warto zadbać, żeby posiłki były zarówno smaczne, jak i zdrowe, chociaż niekoniecznie duże.

7. Wytrwaj w swoim biegowym postanowieniu. Bieganie uwielbia konsekwencję i powtarzalność. I nie ma czegoś takiego jak pogoda, przy której nie da się biegać.

8. Możesz się nazwać biegaczem. Teraz bieganie sprawia ci ogromną radość, poprawiło twoje samopoczucie, a i w domu jesteś bardziej „do zniesienia”. Gratuluję!
 

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!