Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową

Marzena Matuszak

Pisze. Od niedawna także dla dzieci („Człowiek jaki jest każdy widzi”, wydawnictwo Dwie Siostry)

Czytaj
My kontra Oni, czyli polskie „kino protestu”

My kontra Oni, czyli polskie „kino protestu”

Do czytania / kultura
W pierwszym kadrze ukrzyżowany orzeł. Już wiecie, że będzie źle? Będzie jeszcze gorzej. Symbolicznie i bezlitośnie. Piotr Stasik w Operze o Polsce znęca się nad Polakami jak ja nad protestującymi hipsterami. W Turystach wraz z archetypicznymi Januszem i Grażyną przemierzamy świat obiecany w katalogach firm turystycznych. O polskim „kinie protestu” na 17. Festiwalu T-Mobile Nowe Horyzonty pisze Marzena Matuszak
Czytaj
Kino, które budzi

Kino, które budzi
Relacja subiektywna

Do czytania / kultura
O swoich obserwacjach podczas zakończonego 13 sierpnia Międzynarodowego Festiwalu Filmowego T-Mobile Nowe Horyzonty 2017 pisze Marzena Matuszak
Czytaj
Wszystko jest ciekawe

Wszystko jest ciekawe
Cukier w kostkach czy wystawy?

Do czytania / kultura
Konstanty mówi: „W pociągu jest najlepsze, że można pójść do restauracji”. Jedziemy razem z moim synem na 21. Bienale Sztuki dla Dziecka do Poznania. A ponieważ ma być to sztuka dla dziecka, mam zamiar być tu i teraz, nie popędzać, obserwować i uważnie słuchać. Marzena Matuszak