Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową

Marian Eile

Marian Adam Eile-Kwaśniewski, ps. Bracia Rojek, Krecia Pataczkówna, Lord Gallux, Makaryn z Cedetu, Martin Nabiałek, mgr Kawusia, Salami Kożerski – polski dziennikarz, satyryk, malarz i scenograf. W latach 1945-1968 redaktor naczelny „Przekroju”

Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Marian Eile
Różności / Ilustracje
Czytaj
Rozmowa o malarstwie abstrakcyjnym

Rozmowa o malarstwie abstrakcyjnym

Do czytania / kultura
W 1957 r. warszawska Zachęta zorganizowała wystawę malarstwa nowoczesnego. Z tej okazji Salami Kożerski, Bracia Rojek i Krecia Pataczkówna ucięli sobie pogawędkę. Notował Salami Kożerski, czyli redaktor naczelny „Przekroju” Marian Eile
Zobacz
Dali rewizytuje Pendereckich, 1976
Artykuł z Kwartalnika

Dali rewizytuje Pendereckich, 1976

Media / kultura
W latach 70. Pendereccy odwiedzili Salvadora Dalego w Hiszpanii. Po powrocie do Polski małżeństwo podzieliło się wrażeniami z Marianem Eile. Wspólnie doszli do wniosku, że grzecznie byłoby zorganizować rewizytę. Nie przejmując się nieobecnością malarza, zaimprowizowali spotkanie w domu Pendereckich. W rolę malarza wcielił się aktor Włodzimierz Mancewicz. Scenki aranżował i fotografował Marian Eile.