Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

„Przekrój” – poznaj nasze czułe struny!

Ta jesień jest pełna czułości! A już na pewno jest jej pełen jesienny „Przekrój”. W nowym numerze piszemy o tym, jak czułością zmieniać świat, a także o: mądrej edukacji, hologramach, grzybach (też tych, wiadomo których), dojrzałości i Inkach. Zastanawiamy się, czym jest prawda i jak opisać piękno. 196 stron do czytania przez trzy miesiące!

Kup numer na jesień

Jesienny „Przekrój” w nowym formacie jest wygodniejszy do czytania i idealnie mieści się w skrzynce pocztowej. Tylko na stronie Przekroj.pl w niższej cenie. Sprawdź!

Magdalena Maksimiuk

Dziennikarka filmowa współpracująca z polskimi i amerykańskimi mediami, z wykształcenia amerykanistka. Rzeczniczka prasowa i selekcjonerka Warszawskiego Festiwalu Filmowego. Uwielbia chodzić po dużych miastach i londyńskich teatrach.

Czytaj
Jak to jest: opuścić dom?

Jak to jest: opuścić dom?
Rozmowa z reżyserem filmu „Przeżyć”

Do czytania / kultura
Historia bohatera Przeżyć zaczyna się w Kabulu w Afganistanie, w 1984 r. Nastoletni Amin słucha na walkmanie piosenek Whitney Houston. To ostatnie chwile jego dzieciństwa spędzone w domu i z rodziną. Za moment podzieli los tysięcy uchodźców uciekających przed wojenną pożogą. Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Intymność w bezmiarze przestworzy – rozmowa z Alice Winocour
film

Intymność w bezmiarze przestworzy – rozmowa z Alice Winocour

Do czytania / kultura
Każdy astronauta musi przejść proces odcięcia pępowiny z Ziemią – mówi Alice Winocour, reżyserka filmu „Proxima” z Evą Green w roli głównej. Rozmawiała Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Klasyczne filmowe oszustwo
film

Klasyczne filmowe oszustwo

Do czytania / kultura
„Percepcja widza zmieniła się w ciągu ostatnich lat diametralnie. W dużych studiach realizuje się fantastycznie wykonane, olbrzymie dekoracje w skali, o której jeszcze kilka lat nam się nie śniło” – przyznaje Allan Starski. I opowiada o tym, jak wykorzystał rzeczywiste wnętrza Pałacu Kultury i Nauki, by stworzyć klaustrofobiczną atmosferę „Ukrytej gry” Łukasza Kośmickiego i o tym, dlaczego „Listę Schindlera” w Polsce przegapiono. Rozmawia Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Antykwariat na końcu świata

Antykwariat na końcu świata

Do czytania / kultura
O takich miejscach i o takich ludziach pisze się z ciężkim sercem, bo każda wzmianka, artykuł czy wpis powodują, że wie o nich coraz więcej osób. Teraz, kiedy są choć trochę ukryte, czarują tajemniczą niedostępnością i nieskrywanym urokiem. O księgarzach z niewielkiego Wigtown, szkockiego „miasta książek”, pisze Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Rewolucja w wersji light
film

Rewolucja w wersji light

Do czytania / kultura
O wojującym aktywizmie, emancypacji kobiet, fundamentalnym znaczeniu rodzicielstwa, kulturowym potencjale Islandii, wspieraniu UNICEF-u w walce o prawa dzieci, adopcji wśród mężczyzn jako społecznym tabu i pierwszej dużej roli kinowej z Halldórą Geirharðsdóttir, odtwórczynią głównej roli w ekokomediodramacie „Kobieta idzie na wojnę” Benedikta Erlingssona (polska premiera 21 czerwca, M2 Films), rozmawia Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Kino frustracji w czasach niecierpliwości – rozmowa z Lászlem Nemesem

Kino frustracji w czasach niecierpliwości – rozmowa z Lászlem Nemesem

Do czytania / kultura
O Lászlu Nemesie usłyszeliśmy po raz pierwszy cztery lata temu, kiedy spektakularnie debiutował pełnometrażowym „Synem Szawła” na festiwalu w Cannes. Jego najnowszy film „Schyłek dnia” to również bardzo osobista historia, której kanwą są opowieści babci reżysera z dzieciństwa i młodości spędzonych pomiędzy dwiema światowymi wojnami i w atmosferze fin de siècle’u. Z węgierskim twórcą rozmawia Magdalena Maksimiuk
Czytaj
Podźwignęłam się z kolan

Podźwignęłam się z kolan

Do czytania / kultura
Niechętnie angażuje się w inicjatywy związane z obroną praw kobiet i nie przepada za nazywaniem jej ikoną feminizmu. Od lat pozostaje jednak jego orędowniczką, a jej kino wymyka się łatwym przyporządkowaniom. O pierwszym w jej karierze anglojęzycznym filmie „High Life”, o smutku, stracie, poszukiwaniu pociechy w kinie oraz wyjątkowej współpracy z Agatą Buzek i Robertem Pattinsonem z Claire Denis rozmawia Magdalena Maksimiuk