Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową

Agnieszka Traczewska

Fotografka. Od 2006 roku tworzy serie zdjęć poświęconych chasydom przybywającym do Polski na groby cadyków i portretuje świat ortodoksyjnych społeczności żydowskich, zamieszkałych w Izraelu oraz Stanach Zjednoczonych.
Za zdjęcie „First Time” otrzymała w 2014 roku National Geographic Traveler Photo Award.
Wyprodukowała również cykl programów „Rozmowy na koniec wieku” i „Rozmowy na nowy wiek”, filmy dokumentalne ("Pokolenie '89", „Zwyczajny marzec”, „Dziennik.pl”, „Noc z Generałem”), filmowe portrety takich osób, jak Czesław Miłosz, Leszek Kołakowski, Paweł Jasienica, Jerzy Turowicz, Adam Michnik i Ryszard Krynicki,, a także filmy dokumentalne o tematyce żydowskiej („Wiera Gran”, „Dworzec Gdański”, „Była wojna”, „Bruno Schulz”).

Czytaj
Głosy zza murów

Głosy zza murów

Do czytania / społeczeństwo
Szkoła oczywiście uczyła mnie o Holokauście, ale żydowski świat, o którym w moim rodzinnym domu bodaj nigdy się nie rozmawiało, pozostawał oddzielony – niczym niedostępny, zarosły krzakami cmentarz przy ulicy Miodowej. Dlaczego przed prawie dziesięcioma laty zaczęłam fotografować chasydów? Pisze Agnieszka Traczewska