Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Jeśli upajasz się nadejściem wiosny, w rękach trzymając wciąż nieprzeczytany numer „Przekroju”, ...
2018-05-27 07:00:00
Wiosenne śniegi
 „Impact Winter”
Producent: Mojo Bones
„Impact Winter”
Cenega Polska

Impact Winter to gra akcji, która koncentruje się wokół jednego celu – postać, którą kieruje gracz, musi przetrwać w ekstremalnie nieprzyjaznym środowisku. Aspekt ten jest mocno osadzony w fabule – podpierając się nią, możemy dowiedzieć się, że w naszą planetę uderzyła potężna asteroida, a wyniesiony w powietrze pył zablokował docierające na Ziemię promienie słoneczne. Efekt? Niekończąca się zima. Podczas jej trzydziestodniowego wycinka, sterując Jacobem, musimy zadbać o pożywienie, broń do polowania, radzić sobie z licznie występującymi chorobami, drobnymi urazami, odmrożeniami i głodem, także dotykającym najbliższych.

Jak można wywnioskować, Impact Winter potrafi zauroczyć skryptem scenograficznym. Choć ten popada nieco w futuryzm, można poczuć narrację, trzymając jedynie wydrukowany zarys fabuły gry w ręku. Niestety, jest to jedynie udana wizualizacja zamysłu, ale... nic poza tym.

Choć ta debiutancka gra akcji brytyjskiego studia Mojo Bones oczarowuje odbiorcę klimatem i możliwościami eksploracji cyfrowego świata, jest ona jak wydmuszka – pięknie prezentująca się na zewnątrz, ale niestety pusta w środku. Nawet nie tyle razi brak sensownego kierunku narracji, ile błędy techniczne, które wywołują zamiast uśmiechu – frustrację. Sterowanie jest nieporozumieniem, polski font w grze – niekompletny, a całość – absolutnie trudna w interakcji. Cudownie, że recenzowany tytuł czerpie garściami z najlepszych produkcji podobnego typu; że wzorem gier z gatunku RPG możemy doglądać statystyk postaci, dbać o własne obozowisko oraz zarządzać poczynaniami drużyny. Jednak wydaje się, że twórcy gry całkowicie zapomnieli o celowości rozgrywki, o kontekście, w jaki można wpisać mechanizmy rządzące grą.

Impact Winter potrafi zauroczyć, ale jedynie z daleka. Po bliższym przyjrzeniu się grze widać jak na dłoni, że pomysły, które doskonale brzmią na papierze, niekoniecznie sprawdzają się w rzeczywistości. Nie polecam zatem rzeczonej produkcji. Jest wiele o niebo lepszych, również wśród już przeze mnie tutaj zrecenzowanych.

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!