Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 7 „Przekrojowych” tekstów oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Destroix
„Harper”
reżyseria Grzegorz Wiśniewski, tekst Simon Stephens
„Harper”
Teatr im. Żeromskiego w Kielcach

Za rolę w tym spektaklu Magda Grąziowska dostała nagrodę im. Zelwerowicza i nie ukrywam, pogniewałem się. A kiedyś była to w Polsce „najbardziej prestiżowa nagroda aktorska”.

Tyle że spektakl jest dobry, na pewno nienudny, nawet wzruszający, a ona gra tytułówkę, więc nie może być taka zła. Teatrologowie powiedzieliby, że wcale dobry nie jest, tylko dobrze zrobiony. Przedkrytyczny! Mogą się Państwo spokojnie wybrać i niczym nie zdziwić. Będzie nagość, ale to też oznacza, że na widowni nie będzie wycieczek szkolnych.

Teraz bardzo osobisty i bardzo nieprofesjonalny akapit, proszę nie czytać. Bo tak się składa, że teatr jest w Kielcach, a spektakl – o śmierci ojca, skojarzyło mi się ze mną. Ja, w odróżnieniu od głównej bohaterki, zdążyłem do szpitala.

Najważniejsze, co widzę na scenie, to że było pracowane z aktorem. Ten reżyser podobno potrafi i szesnaście godzin ciągiem… Współczuję, ale nie sobie, bo widzowie mają z tego same przyjemności. Adrian Brząkała, Anna Antoniewicz, Joanna Kasperek – piękne, wciągające, trochę tajemnicze role. Czegoś nam się tu nie mówi! Mimo że niby wszystko na wierzchu w tej szpitalnej scenografii.

„Teatr środka”, „mieszczański” to już od dawna nie jest obelga. W czasach, gdy coraz mniej reżyserów po staroświeckiemu umi.

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!