Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Zakwieciło, zabzyczało – wiosna!

W wiosennym „Przekroju” kwiaty, zapylacze, dużo miodu i jeszcze więcej wody. Z okazji wiosennych porządków piszemy sporo o ładzie i bałaganie. Zagłębiamy się w historię Celtów, a także przenosimy się w przyszłość i sprawdzamy, co świat – i nas – czeka już za jakiś czas. Do tego sporo rozmyślamy o nieśmiertelności i z uwagą pochylamy się nad (ludzką i nie tylko) uczciwością. ​​

Wiosenny „Przekrój” już jest!

Aż 220 stron do czytania przez trzy miesiące. „Przekrój” w nowym formacie jest wygodniejszy do przeglądania i idealnie mieści się w skrzynce pocztowej. Zamów i ciesz się lekturą – tylko tutaj w niższej cenie. Sprawdź!

Przekrój
Krótkie recenzje płyt przedstawia
2017-12-08 00:00:00
słuchać albo nie słuchać

Słuchać albo nie słuchać – 1/2018

Słuchać albo nie słuchać – 1/2018

Hitchhiker
Neil Young

„Jesteś gotowy, Briggs?” – Young pyta swojego producenta, a potem zaczyna się niezwykła sesja, podczas której udaje się wszystko. Choć zarejestrowane wówczas utwory ukazywały się na późniejszych płytach, Hitchhiker jest pozycją obowiązkową nie tylko dla fanów Kanadyjczyka. Chodzi bowiem nie o same piosenki, ale też o klimat kalifornijskiego studia lat 70., pachnącego drewnem i marihuaną. Koniecznie!

Złoty krążek
Muzyka Końca Lata

Na nowej płycie Muzyka Końca Lata przekracza kilka granic. Jej urocza naiwność staje się nagle nieznośnym infantylizmem, a dialogujące z bigbitem retro – ciężkostrawną siermięgą. Nie tym razem.

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

VV
Lotto

W jednym z wywiadów gitarzysta Łukasz Rychlicki tłumaczył, że nazwa tria nawiązuje do poszukiwania przez hazardzistów systemu, który zawsze działa i zapewnia sukces. Sam nie mam doświadczeń z totalizatorem, ale Lotto się ta sztuka najwidoczniej udała. Znów kumulacja, znów szóstka.

Sleep Well Beast
The National

Choć Amerykanie coraz śmielej kombinują w studiu, ich muzyka wciąż brzmi jak wyjęta z reklam luksusowych samochodów. Jak dźwiękowy zapis życia poważnych menedżerów w poważnych korporacjach. I z tego powodu sprzedaż Sleep Well Beast powinna być poprzedzona obowiązkowym okazaniem PIT-u.

Painted Ruins
Grizzly Bear

Na poprzednim albumie Grizzly Bear łączyli kompozycyjne i aranżacyjne wyrafinowanie z przebojowością godną tuzów britpopu. Na Painted Ruins zostało im tylko to pierwsze. W rezultacie Amerykanie częściej usypiają, niż budzą podziw.

Let’s Die
The Stubs

The Stubs wciąż tłuką prostego, porywającego rock and rolla na sterydach zakupionych w najpodlejszej dzielnicy miasta. Mają przestery, proste riffy i refreny, które powinny się nieść tysiącami gardeł po wielkich salach koncertowych. Na to już jednak za późno, bo trio postanowiło się rozpaść. Robi to z hukiem.

Endangered Philosophies
Dälek

Industrialny, skory do eksperymentów hip-hop cieszy się dziś większą popularnością niż w czasach pionierów pokroju Dälek. Niemniej wydanemu właśnie Endangered Philosophies warto poświęcić uwagę nie tylko ze względu na historyczne zasługi.

American Dream
LCD Soundsystem

Disco, post punk oraz rockowe hymny, których nie powstydziłoby się U2. W tekstach: social media, David Bowie i przemijanie. A wszystko to obłożone kulturowymi kontekstami i ironią, które zapewnić może tylko prowadzący winiarnię hipster z Williamsburga. Snobizm? Elitaryzm? Gdzie tam, pierwsze miejsce Billboardu! Nie wiem, jak oni to robią.

Lines
Meeting by Chance

W muzyce elektronicznej mody zmieniają się tak szybko, że czasem wystarczy sięgnąć po to, co niemodne, by zostać trendsetterem. I być może tak będzie w przypadku Marcina Cichego, którego przestrzenna, podszyta dubem i jazzem, leniwa elektronika mogłaby ukazywać się w zamierzchłych czasach pierwszego Skalpela.

Data publikacji:

Jan Błaszczak

Rocznik 1987. Na co dzień pracownik działu programowego Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”. Współpracuje z „Przekrojem” i „Tygodnikiem Powszechnym”. Autor książki „The Dom. Nowojorska bohema na polskim Lower East Side”, która ukazała się w 2018 r. w serii amerykańskiej Wydawnictwa Czarne. Publikował również na łamach m.in. „Polityki”, „Machiny”, „Wprost” i „Gazety Magnetofonowej”, a jako reporter współpracował z Programem II Polskiego Radia.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!