Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

Szanowni Państwo!

Wiele osób spośród naszych Czytelników i Czytelniczek wybiera tradycyjną drukowaną wersję kwartalnika, ale są także tacy, którzy coraz częściej korzystają z nośników elektronicznych. Dlatego wprowadzamy cyfrową wersję „Przekroju”. Zapraszamy do wykupienia prenumeraty, w której ramach proponujemy nieograniczony dostęp do aktualnych i archiwalnych wydań kwartalnika.

Ci z Państwa, którzy nie zdecydują się na prenumeratę, będą mieli do dyspozycji bezpłatnie 3 „Przekrojowe” teksty oraz wszystkie rysunki Marka Raczkowskiego, krzyżówki, recenzje, ilustracje i archiwalne numery z lat 1945–2000. Zapraszamy do lektury!

wykup prenumeratę cyfrową
Przekrój
Zeszyt z grafikami grafik wykonanych techniką serigrafii, krótką filozoficzną powiastkę o dwojgu ...
2018-03-19 00:00:00

Ładne strony – 2/2018

Ładne strony – 2/2018

Zeszyt znad Adriatyku

Autorką zeszytu As far as the eye can see jest Chorwatka Dunja Jankovic. Ta wszechstronna artystka tworzy m.in. komiksy, ilustracje, intuicyjne kolaże, instalacje, muzykę i wideo. Jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Zagrzebiu oraz Szkoły Sztuk Wizualnych w Nowym Jorku. Prowadzi własną galerię i pracownię sitodruku w starej, opuszczonej fabryce sardynek na rodzinnej wyspie Lošinj na Adriatyku.

Ten ręcznie robiony zeszyt zawiera serię jej różnobarwnych grafik wykonanych techniką serigrafii. Artystka zdecydowała się na limitowany nakład w wysokości 150 egzemplarzy. Mam zeszyt numer 83. Stylistyka prac nawiązuje do ekspresjonistycznego nurtu op-artu (nazywanego też wizualizmem), który w przeciwieństwie do pop-artu nigdy nie zyskał dużej sławy, choć trwale wpłynął na grafikę, projektowanie wnętrz i modę. Wizualizm wykorzystuje efekty optyczne, które powstają w wyniku łączenia się barw i kształtów, dając wrażenie drgania i wibracji, iluzji ruchu oraz efektu głębi. Chorwatka zręcznie manipuluje okiem odbiorcy, tworząc „pulsujące membrany, przyjemne kaniony, drżące rzeźby i inne obce struktury”.

As far as the eye can see
Dunja Jankovic

Zamów prenumeratę cyfrową

Z ostatniej chwili!

U nas masz trzy bezpłatne artykuły do przeczytania w tym miesiącu. To pierwszy z nich. Może jednak już teraz warto zastanowić się nad naszą niedrogą prenumeratą cyfrową, by mieć pewność, że żaden limit Cię nie zaskoczy?

Opowiastka o szczęściu

Książę w cukierni to jedna z tych książek, o których nie da się zapomnieć. Wykonana w konwencji picture book – słowo i obraz dopełniają się, tworząc harmonijną całość, arcydzieło dla wymagającego odbiorcy. Jest to krótka filozoficzna opowiastka bez puenty, o dwojgu przyjaciołach, Dużym Księciu i Kaktusicy, którzy zajadając się słodyczami, rozmawiają o ulotności szczęścia: „Ze szczęściem są same kłopoty – powiedział Duży Książę i wgryzł się w pączka. – A największy to taki, że już było”. Autorem tekstu jest Marek Bieńczyk, laureat Nagrody Literackiej Nike, za projekt graficzny odpowiada ilustratorka i graficzka Joanna Concejo. Książka ma formę 6-metrowej harmonijki. Po rozłożeniu tworzy całość, a tekst przeplata się z długą ilustracją. Atmosfera niezwykle precyzyjnych, werystycznych ilustracji nawiązuje do realizmu magicznego. Książka została uhonorowana Nagrodą Główną Polskiej Sekcji IBBY, zdobywając tytuł Najlepsza Książka Roku 2013.

Książę w cukierni
Marek Bieńczyk
Projekt graficzny, ilustracje – Joanna Concejo
Format

Bon appétit

Album prezentuje wyróżniające się przykłady brandingu wybranych restauracji z całego świata. Odnajdziemy w nim oryginalne projekty znaków graficznych, akcydensów, opakowań, ubrań firmowych, gadżetów, serwisów internetowych i wystrojów wnętrz. Sam album jest oszczędny w formie, dominują świetne fotografie. Uwagę zwraca pomysłowa oprawa – dwa tekturowe talerze przymocowane do przedniej i tylnej okładki, z wytłoczonym symbolem skrzyżowanych widelca i łyżki. Wszystko spięte kartonową opaską, zaprojektowane z minimalistycznym wyczuciem. Przy każdym lokalu znajduje się jego dokładny adres. Książka dla projektantów i ludzi kochających dizajn.
 

Bon appétit: Complete Branding for Restaurants, Cafés and Bakeries
SendPoints Publishing Co., Ltd.
 

Data publikacji:

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!