Page 18FCEBD2B-4FEB-41E0-A69A-B0D02E5410AERectangle 52 Przejdź do treści

„Przekrój” – poznaj nasze czułe struny!

Ta jesień jest pełna czułości! A już na pewno jest jej pełen jesienny „Przekrój”. W nowym numerze piszemy o tym, jak czułością zmieniać świat, a także o: mądrej edukacji, hologramach, grzybach (też tych, wiadomo których), dojrzałości i Inkach. Zastanawiamy się, czym jest prawda i jak opisać piękno. 196 stron do czytania przez trzy miesiące!

Kup numer na jesień

Jesienny „Przekrój” w nowym formacie jest wygodniejszy do czytania i idealnie mieści się w skrzynce pocztowej. Tylko na stronie Przekroj.pl w niższej cenie. Sprawdź!

Przekrój
Danny Brown z 2016 r. nie jest już Panem Kleksem organizującym dyskotekę na kwasie. Jego „Atrocity ...
2016-12-19 00:00:00

Atrocity Exhibition

Atrocity Exhibition
„Atrocity Exhibition”
Danny Brown
„Atrocity Exhibition”

Mógł zostać gwiazdą komercyjnego rapu. Z image’em sympatycznego dziwaka, niepowtarzalnym tembrem głosu i doświadczeniem we współpracy z twórcami nowoczesnego popu Danny Brown miał szansę zająć miejsce Lila Wayne’a – elokwentnego błazna, elektryzującego spragnioną przerysowanych osobowości publiczność. No i cóż, stało się. Chcieliście dziwaka, to macie. A teraz spróbujcie zasnąć przy zgaszonym świetle.

Danny Brown z 2016 r. nie jest już Panem Kleksem organizującym dyskotekę na kwasie. Jego Atrocity Exhibition okazuje się dantejską podróżą, gdzie w rolę Wergiliusza wcielają się kokaina i MDMA. To mroczne uniwersum, zamieszkane przez dealerów, naćpane nastolatki i policjantów strzelających do Czarnych, nie byłoby tak sugestywne, gdyby nie przytłaczająca muzyka. Album wypełniają kaskady metalicznych werbli (Pneumonia), pędzący na złamanie karku ghettotech (When it Rains) i powyciągane z najdziwniejszych miejsc sample (Ain’t it Funny, Dance in the Water). Prowokują, by zapytać naiwnie: „Czy to już było?”. A w oku tego muzycznego cyklonu Danny Brown wychodzi z siebie, by opowiedzieć o dezintegracji jednostki w szybko pulsującym świecie. Jedna z najlepszych płyt 2016 r.

Piątka dla PRZEKROJU? A może dziesiątka? Wspierając Fundację PRZEKRÓJ, wspierasz rzetelność, humor i czar.

* Pola wymagane

Data publikacji:

Jan Błaszczak

Rocznik 1987. Na co dzień pracownik działu programowego Ursynowskiego Centrum Kultury „Alternatywy”. Współpracuje z „Przekrojem” i „Tygodnikiem Powszechnym”. Autor książki „The Dom. Nowojorska bohema na polskim Lower East Side”, która ukazała się w 2018 r. w serii amerykańskiej Wydawnictwa Czarne. Publikował również na łamach m.in. „Polityki”, „Machiny”, „Wprost” i „Gazety Magnetofonowej”, a jako reporter współpracował z Programem II Polskiego Radia.

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!

okładka
Dowiedz się więcej

Prenumerata
Każdy numer ciekawszy od poprzedniego

Zamów już teraz!